Επιστρέφω σε ένα θέμα που ταρακούνησε αρκετά τα θεμέλια του φόρουμ. Δεν θα επεκταθώ στα τεκταινόμενα εκείνης της αποφράδας ημέρας και ποιος ή τι φταίει.
Λοιπόν, αυτό που είχα ξεκινήσει σαν κουίζ κατέληξε σε κατακλείδα και με θέμα ένα 30λεπτο που δεν είχα πάρει ακόμη στα χέρια μου, αλλά ακόμη και από την περιγραφή του από τον πωλητή, γνωστού παλιού γιατρού της Θεσσαλονίκης και συλλέκτη κεφαλών (μικρών και μεγάλων) με παραξένεψε. Στον τίτλο αναφερόταν σε ένα καφεκίτρινο παρισινό, αλλά στην λεπτομερέστερη περιγραφή παρακάτω αναφερόταν σε ένα επιμελημένο αθηναϊκό. Τι έπρεπε να κάνω, πέραν από το το ανεβάσω στο φόρουμ για να μαζέψω γνώμες και απόψεις μέχρι να το πάρω στα χέρια μου μερικές μέρες αργότερα…
Εξετάζοντάς το από την φωτογραφία, ενώ έδειχνε στοιχεία παρισινού με πολύ καλά εκτυπωμένες γωνίες, γραμμή φρυδιού σπασμένη και γραμμές σκίασης παρειάς φανομενικά διακεκομμένες δεν με έπειθε ότι συμβαίνει να είναι παρισινό.
Γραμμές παρειάς (επισήμανση Ι. Χαβάτζας)
Αφού το πήρα στα χέρια μου και εξετάζοντάς το από κοντά πια, παρατήρησα ότι πραγματικά έχει γραμμές παρειάς εν μέρει διακεκομμένες, αλλά μετά την έρευνά μου στα αθηναϊκά 30λεπτα, που θα δημοσιευθεί πολύ σύντομα, γνωρίζω ότι τα πολύ καλής εκτύπωσης της Αθήνας έχουν μερικώς διακεκομμένες γραμμές σκίασης παρειάς, τουλάχιστον μέχρι το μέσο της παρειάς.
Αλλά στο γραμματόσημό μας οι γραμμές είναι μερικώς διακεκομμένες στο ύψος του λοβού, όπως και στο ύψος του λαιμού, αλλά όχι κάτω από τον βόστρυχο και μέχρι το άκρο του λοβού. Ανάμεσα στις γραμμές σκίασης της παρειάς και του λαιμού υπάρχουν πολλές μικρές μέχρι μεσαίου μεγέθους κηλίδες χρώματος (επισήμανση Ι. Χαβάτζα). Το ίδιο συμβαίνει και στις γραμμές σκίασης του αυχένα.
Φρύδι και γραμμή γείσουΗ γραμμή του γείσου είναι συνεχής χωρίς καμία διακοπή, όπως συμβαίνει κατά σχεδόν 100% στα αθηναϊκά, ενώ το ποσοστό αυτό στα παρισινά δεν είναι πάνω από 5-7% και μόνον στα κακέκτυπα παρισινά. Η γραμμή του φρυδιού είναι διακεκομμένη αλλά και πολύ κυρτή στην άκρη σε αντίθεση με το μεγαλύτερο ποσοστό των παρισινών, αλλά και χαρακτηριστικό των Αθηναϊκών.
Γωνίες (επισήμανση Ι. Χαβάτζας)
Οι γωνίες είναι πολύ καλά τυπωμένες αλλά γεμάτες μικρά στίγματα μελάνης, πέραν των στιγμάτων που κοσμούσαν έτσι και αλλιώς το διάκενο των κυματοειδών γραμμών.
ΜετάλλιοΤο μετάλλιο μοιάζει να είναι συμπαγές αλλά έχει πολύ ψιλές λευκές στιγμές σαν να είναι ένα λεπτό διάτρητο δίχτυ, χωρίς να είναι όμως δικτυωτό. Υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση αυτών των στιγμών μπροστά στο πρόσωπο.
Κύκλος Μαργαριτών (επισήμανση από Ι. Χαβάτζα)
Ο περίγυρος στους μαργαρίτες είναι κακέκτυπος, γεγονός που ακόμη και στα κακέκτυπα παρισινά δεν εμφανίζεται.
Χαρτί (επισήμανση Γ. Αρβανιτίδη {τραχύτητα χαρτιού}, Ι. Χαβάτζα)
Το χαρτί είναι κιτρινωπό και ελαφρά τραχύ (εγώ θα το έλεγα αρκετά τραχύ) και ενώ έχει την διαφάνεια που βλέπουμε στην φωτογραφία, δεν είναι η διαφάνεια που εμφανίζεται στα παρισινά, αλλά περισσότερο των αθηναϊκών. Το γεγονός όμως ότι το χαρτί είναι τραχύ και κιτρινωπό, μας επιτρέπει να το κατατάξουμε στα αθηναϊκά με ευκολία. Είναι αυτό το κιτρινωπό χρώμα του χαρτιού που δίνει άλλωστε αυτόν τον τόσο γλυκό τόνο στο γραμματόσημο.
Γενικότερα, το γραμματόσημο δεν μπορεί χρωματικά να σταθεί ούτε δίπλα στο κιτρινωπό-καφέ, ούτε στο βαθύ λαδί-καφέ των παρισινών, αλλά ούτε δίπλα στα λαδί-καφέ των αθηναϊκών και στα υπόλοιπα αθηναϊκά. Δεν ανήκει σίγουρα στην κατηγορία των Hellas 45f, γιατί αυτά δεν κυκλοφόρησαν, τουλάχιστον απ’ όσο γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, αν και βάσει των χαρακτηριστικών της εκτύπωσης είναι πολύ κοντά τους [και γιατί να μην έχει ξεφύγει κάποιο φύλλο της προσοχής της διεύθυνσης και να κατέληξε σε κάποιο Τ.Γ.;;;]. Τα γενικά του όμως χαρακτηριστικά, όπως καταγράφηκαν παραπάνω, δεν του επιτρέπουν να καταταχθεί στα παρισινά, άρα δεν θα μπορούσε να είναι παρά μια ιδιαιτερότητα των Αθηναϊκών 30λέπτων, ένα πολύ επιμελημένο αθηναϊκό αντίτυπο.
Κάποια στιγμή σκέφτηκα μήπως είναι κάποιο πλαστό, αλλά όσο και να έψαξα να βρω κάτι στη βιβλιογραφία δεν βρήκα κάτι που να μου επιτρέπει μια τέτοια σκέψη. Έπειτα, οι διακεκομμένες γραμμές στην άνω αριστερή γωνία του γραμματοσήμου δεν βρίσκεται με αυτήν την καθαρότητα στα πλαστά. Επίσης, η πρόσθια γραμμή του δεξιού φτερού του πέτασου απολήγει όπως θα έπρεπε να απολήγει ελαφρά λίγο πιο πίσω από την οριζόντια γραμμή δήλωσης καμπυλότητας του πέτασου στο σημείο εκείνο. Και πολλά άλλα σημεία που δείχνουν την γνησιότητα του γραμματοσήμου. Άρα δεν μπορούσε να είναι ούτε πλαστό.
Μετά από την εξέταση στο χέρι από εμένα και τον Αρβανιτίδη (ο γνωστός-άγνωστος άνθρωπος πίσω από κάθε δημοπρασία ΜΚΕ του μεγαλύτερου οίκου της Ελλάδας που εδρεύει στην Θεσσαλονίκη) και λαμβάνοντας υπόψιν τις παρατηρήσεις του καθώς και τις παρατηρήσεις του Χαβάτζα και πολλών άλλων γνωστών και αγνώστων μελετητών, όχι απαραίτητα συγγραφέων άρθρων, καταλήγω ότι ανήκει στις Αθηναϊκές εκδόσεις, χρωματισμού ανοικτό καφέ-λαδί-κιτρινωπό σε κιτρινωπό χαρτί επιμελημένης εκτύπωσης.
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]