Το χρώμα και η ποιότητα της εκτύπωσης είναι κατά πολλούς (τους περισσότερους) ο βασικότερος παράγοντας κατάταξης στις Αθηναικές περιόδους.
Η κατάταξη των γραμματοσήμων μΚΕ βασίζεται κατα τον Κωσταντινίδη επι του χάρτου,του χρώματος και της οδοντώσεως.Με ποιά σειρά όμως? Εχουν γραφτεί πολλά και στο μέλλον θα γραφούν πιθανόν περισσότερα γιατί το κεφάλαιο αυτό αποτελεί ένα μεγάλο "αγκάθι" το οποίο πολλές φορές λειτουργεί αποτρεπτικά στους νέους συλλέκτες στο να εμβαθύνουν στο αντικείμενο διότι, ακόμη και για τους πλέον ειδικούς,υπάρχουν αμφιβολίες και "σκοτεινά"σημεία που δυσκολεύουν στην κατάταξη.Η μελέτη του Παν.Ιωαννίδη με την οποία συμφωνώ και εγώ αναφέρει κατά λέξη"Σαν πρωταρχικό και κύριο παράγοντα και οδηγό λαμβάνω πάντα το ΧΡΩΜΑ με δευτερεύοντα αλλα και σοβαρό συνάμα βοηθό την ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ και σαν τριτεύοντα την ποιότητα και εμφάνιση της γόμμας.Ακόμα είναι ανάγκη να τονισθεί οτι η μορφή της εκτύπωσης είναι τριτεύων βοηθός και παράγων κατάταξης" εγώ συμπληρώνω οτι και η οδόντωση βοηθάει και πολλες φορές είναι καθοριστική.
Η έκδοση μΚΕ καταρχήν χωρίζεται σε 2 εκδόσεις.Την εκδοση Βελγίου και τις Αθηναικές εκδόσεις.
Η Βελγική εκτύπωση πλήν ελαχίστων κακεκτύπων,απέδωσε τελείως όλες τις λεπτομέρειες του σχεδίου.Το βάθος του μεταλλίου είναι ομοιομερές και χωρίς κηλίδες.Αντιθέτως τα Αθηναικά "τραβήγματα" εκτός απο ελάχιστες εξαιρέσεις,είναι βεβαρυμένα και κακέκτυπα λόγω ακαθαρσίας των πλακών και της κακής ποιότητας μελανιού και χάρτου.Σε μερικά φύλλα Βελγικής εκτύπωσης 25,40,50 λεπτών και 1 δραχμής το βάθος του μεταλλίου είναι "οριζοντίως γραμμωτόν"
Ο Κωνσταντινίδης στη μελέτη του κατατάσσει σε δύο περιόδους.Τη Βελγική και τις Αθηναικές εκδόσεις(1889-1900)
Αυτός ο τρόπος κατάταξης είναι δύσκολο να παρακολουθηθεί απο τον αρχάριο και τον μέσου επιπέδου συλλέκτη
Ακολουθεί μία σελίδα απο τις εκδόσεις Αθηνών οπου βλέπετε την πολυπλοκότητα του θέματος
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]Ακολούθησε ο Αντ.Βιρβίλης και ο Αγγ.Παπαιωάννου τέλη του 1960 με μία εξαιρετική μελέτη σταθμό οπου
τις Αθηναικές εκδόσεις τις χωρίζει σε 5 περιόδους Και μετά ο Π.Ιωαννίδης το 1975 με αντίστοιχη κατάταξη σαν του Κωνσταντινίδη με τα διάφορα "τραβήγματα" σε χρονολογικές περιόδους (ακολουθεί σελίδα)
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]Ο ίδιος επανέρχεται μετά απο 12 χρόνια (το 1987) με την κατάταξη που χρησιμοποιείται σήμερα σε μία προσπάθεια οπως λέει ο ίδιος:
"Ο κατάλογος(1975) κρίνεται αδικαιολόγητα λεπτομερειακός και εξεζητημένος και τούτο γιατί τώρα πιά πιστεύω πως αρκετά τραβήγματα που περιγράφονται εκεί ξεχωριστά,
μπορούν να ενοποιηθούν με μια ποικιλία αποχρώσεων και μορφών εκτύπωσης "
Ετσι λοιπόν βλέπουμε χρωματισμούς,που φαίνεται να αποκλίνουν κατά πολύ,να είναι στην ίδια κατηγορία.Αυτό δημιουργεί ερωτηματικά και ερωτήματα,αλλά είναι η κατάταξη που ισχύει σήμερα .
Απο το 1987 έχουν προκύψει πολλά νέα ευρήματα,και μια νέα μελέτη θα ήταν σωστό και πρέπον να δημοσιευθεί.
Υπάρχουν μελετητές που έχουν την εμπειρία,το υλικό και τη γνώση.Μένει ή όρεξη και απόφαση να τα κάνουν γνωστά στους συλλέκτες σήμερα και οι μΚΕ να μην είναι "ο φτωχός συγγενής" δίπλα στις ΜΚΕ