Philotelistes
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

+7
zsathens
Elboiteu
Νίκος Καρνιαουτάκης
Theosal
Admin
Παναγιώτης Ρασσιάς
SHH_Egeo
11 απαντήσεις

Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 20 από 20]

381μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Πεμ Ιουν 20, 2024 9:09 pm

SHH_Egeo

SHH_Egeo

Χαιρετώ τους εκλεκτούς φίλους,πέρασε ενα 6μηνο βλέπω να γραφτεί κάτι..
Απάντησα και προσωπικά στον Δημοσθένη, να απαντήσουμε και εδώ να υπάρχει απάντηση.
Τα υπέροχα μικροκέφαλα της 1ης Αθηναικής περιόδου σε πλήρη διάταξη! 
Δεν βοηθάει δυστυχώς η απο απόσταση κατάταξη στις μικρές κεφαλές, πόσο μάλλον οπως λέει σωστά και ο Δημοσθένης επί φακέλου.
Το πιό πιθανό είναι ολα τα 5λεπτα να είναι 1ης περιόδου, ενδιαφέρουσα φυσικά η ποικιλία αποχρώσεων λογικά απο σύμπτωση.

Να βάλουμε και ενα ενδιαφέρον αντικείμενο δικό μου με τα υπέροχα 10λεπτα της αγαπημένης μου 1ης περιόδου.
Ενας όμορφος πλήρης πλίκος σταλμένος απο Δημητσάνα στην Τρίπολη.
Το ζεύγος φέρει αχνό αποτύπωμα χωρίς την ενδειξη γραφείου αποστολής 19/ΙΟΥΛ/.. , αφιξις αυθημερόν ΤΡΙΠΟΛΙΣ 19/.../89
Στην πίσω οψη, φαίνεται απο το κείμενο, ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ 18 Ιουλίου 1889
Ο παραλήπτης Υαλοπώλης, και το κείμενο αφορά παραγγελία που δόθηκε 
Το ενδιαφέρον που με οδήγησε και στην απόκτηση του είναι το εξής που γράφει ο αποστολέας:


Προχθές σας έγραψα με τον ταχυδρόμο Γιώργη, αλλά φαίνεται να την έχασε την επιστολή μας.


Είναι γνωστό οτι στην επαρχία γινόταν διακίνηση απο ταχ. υπαλλήλους επιστολών χωρίς να περνάνε απο τα ταχυδρομικά γραφεία, προφανώς χωρίς να επικολούνται γραμματόσημα, να ζημιώνεται το Ελληνικό δημόσιο και οι ταχ. υπάλληλοι κατά παράβαση των καθηκόντων τους προφανώς μέ κάποια αμοιβή να μεταφέρουν την αλληλογραφία παρανόμως.
Η ταχυδρομική υπηρεσία σε εγγυκλίους της κατ επανάληψιν το απαγόρευε αυτό με μεγαλα πρόστημα και απολύσεις αλλά το 
Ελληνικό δαιμόνιο εύρισκε πάντα τρόπους να ξεφεύγει
Νομίζω ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό το αντικείμενο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


_________________
Knowledge not shared is lost

Αρέσει στους χρήστες Theosal, artaleo και costasirun

382μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Ιουν 21, 2024 2:49 am

artaleo

artaleo

Ενδιαφέρον !  

Θεωρείς λοιπόν Νίκο πως μετά την απώλεια της πρώτης επιστολής ο αποστολέας έστειλε την παραπάνω δεύτερη, αλλά νόμιμα αυτή την φορά πληρώνοντας το απαιτούμενο τέλος 20 λεπτών?  Βέβαια, γιατί άραγε ο αποστολέας έγινε ξαφνικά νομοταγής και πλήρωσε κανονικά τη δεύτερη φορά...? 

Ένα ενδεχόμενο είναι ο αποστολέας να γνώριζε τον ταχυδρόμο Γιώργη προσωπικά, αλλά αυτός να μην έκανε άλλο δρομολόγιο προς Τρίπολη σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, οπότε και αναγκάστηκε να στείλει την επιστολή κανονικά...  Sad

Ενδιαφέρουσα και η ημερομηνία 7/1889, πρώιμη χρήση 10λεπτου.  Κατά Παπαϊωάννου, τα 10λεπτα 1ης Αθηναϊκής περιόδου κυκλοφόρησαν στα μέσα Ιουνίου 1889.

Αρέσει στον χρήστη SHH_Egeo

383μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Ιουν 21, 2024 10:19 am

SHH_Egeo

SHH_Egeo

Ενδιαφέρουσες πάντα οι σκέψεις του Δημοσθένη, οδηγούν σε εξερεύνηση των εγκυκλίων των ταχυδρομείων study

Υποθέσεις κάνουμε, ντεντέκτιβ δεν είμαστε φυσικά, προσπαθούμε να μεταφερθούμε νοερά στο μακρυνό 1890 και στην 
Δημητσάνα.Ενα χωριό με μεγάλη ιστορία, κακοτράχαλο ανάγλυφο, με μόνη επικοινωνία με τα γύρω χωριά τους συμπαθέστατους 
ταχυδρόμικούς της εποχής.Αγράμματοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ο προιστάμενος του ταχ. γραφείου ηξερε μόνο γράμματα και συνήθως λιγοστά.
Ψάχνοντας(οχι επισταμένως) βλέπουμε οτι υπήρχε απο το 1877 απευθείας σύνδεση Τρίπολης-Δημητσάνας (Εικ.1)
Το δρομολόγιο διαρκούσε 9 ωρες το 1877 και η σύνδεση ηταν 4 φορές την εβδομάδα.
Δυστυχώς δεν βρήκα στο γρήγορο ψάξιμο το ιδιο δρομολόγιο το 1890, φαντάζομαι ομως οτι οι ώρες δεν μειώθηκαν διότι
ο ταχυδρόμος έκανε τη διαδρομή με τα πόδια,η συχνότητα θεωρώ οτι ηταν τουλάχιστον 6 φορές την εβδομάαδα οπως η 
σύνδεση Μεγαλόπολης-Καρύταινας-Ανδρίτσαινας(Εικ.2) και Δημητσάνας-Κοντοβάζαινας (Εικ.3)

Ο αποστολέας λέει οτι προχθές εγραψε και έστειλε με τον "Γιώργη" και αφού μετά απο 2 ημέρες δεν πήρε απάντηση και ούτε
την παραγγελία του αναγκάστηκε(?) να πληρώσει τα 20λ και να στείλει τον πανέμορφο πλίκο με την κανονική οδό της ταχυδρομικής
υπηρεσίας Smile

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.][Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]


_________________
Knowledge not shared is lost

Αρέσει στους χρήστες Theosal, artaleo και costasirun

384μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Πεμ Σεπ 12, 2024 10:22 pm

SHH_Egeo

SHH_Egeo

SHH_Egeo έγραψε:Χαιρετώ τους εκλεκτούς φίλους,πέρασε ενα 6μηνο βλέπω να γραφτεί κάτι..
Απάντησα και προσωπικά στον Δημοσθένη, να απαντήσουμε και εδώ να υπάρχει απάντηση.
Τα υπέροχα μικροκέφαλα της 1ης Αθηναικής περιόδου σε πλήρη διάταξη! 
Δεν βοηθάει δυστυχώς η απο απόσταση κατάταξη στις μικρές κεφαλές, πόσο μάλλον οπως λέει σωστά και ο Δημοσθένης επί φακέλου.
Το πιό πιθανό είναι ολα τα 5λεπτα να είναι 1ης περιόδου, ενδιαφέρουσα φυσικά η ποικιλία αποχρώσεων λογικά απο σύμπτωση.

Να βάλουμε και ενα ενδιαφέρον αντικείμενο δικό μου με τα υπέροχα 10λεπτα της αγαπημένης μου 1ης περιόδου.
Ενας όμορφος πλήρης πλίκος σταλμένος απο Δημητσάνα στην Τρίπολη.
Το ζεύγος φέρει αχνό αποτύπωμα χωρίς την ενδειξη γραφείου αποστολής 19/ΙΟΥΛ/.. , αφιξις αυθημερόν ΤΡΙΠΟΛΙΣ 19/.../89
Στην πίσω οψη, φαίνεται απο το κείμενο, ΔΗΜΗΤΣΑΝΑ 18 Ιουλίου 1889
Ο παραλήπτης Υαλοπώλης, και το κείμενο αφορά παραγγελία που δόθηκε 
Το ενδιαφέρον που με οδήγησε και στην απόκτηση του είναι το εξής που γράφει ο αποστολέας:


Προχθές σας έγραψα με τον ταχυδρόμο Γιώργη, αλλά φαίνεται να την έχασε την επιστολή μας.


Είναι γνωστό οτι στην επαρχία γινόταν διακίνηση απο ταχ. υπαλλήλους επιστολών χωρίς να περνάνε απο τα ταχυδρομικά γραφεία, προφανώς χωρίς να επικολούνται γραμματόσημα, να ζημιώνεται το Ελληνικό δημόσιο και οι ταχ. υπάλληλοι κατά παράβαση των καθηκόντων τους προφανώς μέ κάποια αμοιβή να μεταφέρουν την αλληλογραφία παρανόμως.
Η ταχυδρομική υπηρεσία σε εγγυκλίους της κατ επανάληψιν το απαγόρευε αυτό με μεγαλα πρόστημα και απολύσεις αλλά το 
Ελληνικό δαιμόνιο εύρισκε πάντα τρόπους να ξεφεύγει
Νομίζω ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό το αντικείμενο.

[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


Χαιρετώ την παρέα

Μία ενδιαφέρουσα εγκύκλιο αλίευσα απο τα ΔΤΤΥ που παρουσιάζει το τι γινόταν, και πιθανόν επιβεβαιώνει 
τα σχόλια μου για τον "ταχυδρόμο Γιώργη" που μάλλον χρήζει και δημοσίευσης στη Φιλοτέλεια μαζί με επιπλέον στοιχεία.


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]


_________________
Knowledge not shared is lost

Αρέσει στους χρήστες Theosal, artaleo και costasirun

385μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 5:52 am

artaleo

artaleo

sunny Απίστευτο! Βρήκες την εγκύκλιο και για αυτό το θέμα...  Εύγε!  bounce

(Και βέβαια πρέπει να δημοσιευθεί...)

386μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 9:18 am

Theosal

Theosal

Ο Νίκος είναι σαν τα 'ποντίκια' των παλαιών βιβλιοθηκών, δλδ τους βιβλιοθηκάριους, εκεί που δεν μπορείς να βρεις αυτό που ψάχνεις, τσουκ (!!!), και σου βρίσκει τα πάντα σε ξεχασμένες αραχνιασμένες και σκονισμένες γωνιές της βιβλιοθήκης!!! 


Για τον λόγο αυτό ανέλαβε και το ξεκαθάρισμα της βιβλιοθήκης της ΕΦΕ!

Αρέσει στους χρήστες SHH_Egeo και artaleo

387μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 9:26 am

Theosal

Theosal

SHH_Egeo έγραψε:
Χαιρετώ την παρέα

Μία ενδιαφέρουσα εγκύκλιο αλίευσα απο τα ΔΤΤΥ που παρουσιάζει το τι γινόταν, και πιθανόν επιβεβαιώνει 
τα σχόλια μου για τον "ταχυδρόμο Γιώργη" που μάλλον χρήζει και δημοσίευσης στη Φιλοτέλεια μαζί με επιπλέον στοιχεία.

Αν ψαχτούμε στις (αν)αγγελίες των ΦΕΚ της εποχής θα μπορέσουμε πιθανότατα να βρούμε ποιος ήταν αυτός ο Γιώργης, ταχυδρόμος της Δημητσάνας την περίοδο αυτή. Ο διορισμός των ταχυδρόμων περνούσε από ΦΕΚ, όπως και των διευθυντών και των επιστατών των ΤΓ...
π.χ. ΦΕΚ 239 της 18/06/1883, αναγράφει


ΜΕΡΟΣ Γ' ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΝ

1) .... 2) .... 3) .... 5) Περί διορισμού ταχυδρομικού διανομέως εν Σύρω...



Πολλοί τέτοιοι διορισμοί αναφαίνονται στα ΦΕΚ

Αρέσει στον χρήστη SHH_Egeo

388μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 6:30 pm

Theosal

Theosal

Ένα απλό παράδειγμα το πόσο αυστηρή ήταν η αρχή στους υπαλλήλους της φαίνεται από το παρακάτω κείμενο από το ΦΕΚ, αρ. 37, του 1888


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

389μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 10:01 pm

Theosal

Theosal

...αλλά και αυτό από το ΦΕΚ αρ.91 του ίδιου έτους... μάλλον πολύ συνήθης τακτική η "...αναξιοπρεπής και ασυμβίβαστος προς την θέση του αυτού διαγωγή"




[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτή την εικόνα.]

390μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ - Σελίδα 20 Empty Απ: μΚΕ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ Παρ Σεπ 13, 2024 10:04 pm

Theosal

Theosal

Βέβαια το έτος 1888 ψηφίστηκε νόμος που τροποποιεί το Νόμο ΑΦΜΗ περί γραμματοσήμου που κυκλοφόρησε στο ΦΕΚ Α 93 της 31/3/1888, και εδώ φαίνεται πότε κάποιος κάνει παρανομία έναντι του νόμου και του κράτους...
[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Αρέσει στους χρήστες SHH_Egeo και artaleo

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 20 από 20]

Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1 ... 11 ... 18, 19, 20

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης