Philotelistes
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

Μη Συνδεδεμενος Παρακαλώ συνδεθείτε ή εγγραφείτε

Ερωτήματα/κατατάξεις γραμμ./θέματα γενικού ενδιαφέροντος,πάνω στις ΜΚΕ.

+22
Takis
salonico
costasirun
dimitris1969
Παναγιώτης Ρασσιάς
Elboiteu
Γεωργία Μπάλτσου
heretic77
USGreek
Νίκος Καρνιαουτάκης
νικος
stelios proedrou
Midili
SHH_Egeo
trifonas
Panos stamp
Νίκος Βαρουξής
Admin
heraldic40
Valeroi
Theosal
Varg83
26 απαντήσεις

Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 36 ... 50  Επόμενο

Πήγαινε κάτω  Μήνυμα [Σελίδα 22 από 50]

Παναγιώτης Ρασσιάς

Παναγιώτης Ρασσιάς

Ευστοχες παρατηρήσεις!
Ομως και τα δύο φαινόμενα οφείλονται ,στη υπερμελάνωση της πλάκας,δηλ.οι τεχνικοί είχαν απλώσει μεγαλύτερη ποσότητα χρώματος στη εκτυπωτική πλάκα και σαν συνέπεια να εμφανίζει τη μεγαλύτερη διαφορά μεταξύ των ΜΜ,και στο μεταξυ μάτι-φρύδι,μπορεί μα οφείλεται και σε κάποιο μικρό στίγμα αποξεραμένου μελανιού το οποιό προύπήρχε καθώς όταν εκτυπωνανε το ένα φύλλο μετα το άλλο δεν κάνανε καθαρισμό,ή πλημμελές και έτσι το στίγμα αποτυπωνόνταν  και στο επόμενο τράβηγμα.

νικος



Δηλαδή να υποθέσω για να αναγνωρίζεται κάποιο σημείο ως σφάλμα πάνω σε ένα γραμμ. αυτό πρέπει να εντοπιστεί και σε άλλα γραμματόσημα; Δεν ξέρω αριθμό, στην ίδια θέση; και να πουν ναι, είναι σφάλμα πλάκας;

νικος



Α! Και το κενό διαστήματος στο κάτω σημείο από την στεφάνη με το περιθώριο, σε σχέση με το πάνω είναι μεγαλύτερο. Είναι συνηθισμένο;

Παναγιώτης Ρασσιάς

Παναγιώτης Ρασσιάς

νικος έγραψε:Δηλαδή να υποθέσω για να αναγνωρίζεται κάποιο σημείο ως σφάλμα πάνω σε ένα γραμμ. αυτό πρέπει να εντοπιστεί και σε άλλα γραμματόσημα; Δεν ξέρω αριθμό, στην ίδια θέση; και να πουν ναι, είναι σφάλμα πλάκας;

Πολύ σωστά1
Καποια στιγμή,το έχω ξαναγράψει,θα κάνω μια ενότητα που θα λεει τα πάντα για τα σφ.πλάκας των ΜΚΕ.
Μέχρι τότε ας κρατήσουμε αυτό:

Τα σφάλματα πλάκας χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες
πρωτογενή
είναι αυτα που υπάρχουν απο την κατασκευή των τυπογραφικών πλακών,εμφανίζονται στις ΜΚΕ σε όλες τις εκδόσεις,απο τα δοκιμαστικά τραβήγματα.
δευτερογενή
αυτα εμφανίζονται απο κάποια στιγμή και μετά,ή ακόμα μπορεί να εμφανίζονται και σε κάποια επόμενη έκδοση να μη φαίνονται.Αυτο συμβαίνει γιατι προκλήθηκαν απο κάποια βλάβη σε κάποιο σημείο της εκτυπωτικής πλάκας κάποια στιγμή.Παράδειγμα,ένας τεχνικός το χειμωνα του 1868 καθάριζε την εκτυπωτική πλάκα με τα 150 εκτυπα με τη παράσταση του γραμματοσήμου,και εκεί που χειριζόταν την μεταλλική βούρτσα,σε καποιο σημείο εβαλε μεγάλη πίεση ή κάποια ακίδα προεξείχε,και έτσι βγήκε αυτο το σημάδι:


[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

,έτσι λοιπόν όλα τα γραμματόσημα των 20λ που εκτυπώθηκαν μετά είχαν αυτο το σημάδι στη παράσταση.Ομως,για να έρθω στο δευτερο σκέλος της άποψης,η γρατζουνιά αυτη είναι μικρής έκτασης,ψιλη,έτσι με την παροδο του χρόνου η αυλακιά στη πλάκα γέμισε χρώμα,αυτο στεγνωνε,και έτσι ας πούμε επιδιορθώθηκε,και κατα συνέπεια αυτο να μην εμφανίζεται μετα απο κάποιες εκδόσεις.Συγκεκριμένα αυτο το σφάλμα θέσης 55 εμφανίζεται στα καθαρισμένων π[λακών 1868 μέχρι και στη ειδική του 1870,μετα στη ίδια θέση δεν φαίνεται τίποτα.
τριτογενή
αυτά οφείλονται σε κάποιο τυχαίο γεγονός που έγινε μια στιγμή και έκτοτε δεν ξαναεμφανίζετε.Αυτο μπορεί να είναι μια κλωστη,ένα χνούδι,ένα μικρό κομμάτι χαρτιού,που κατα τη διάρκεια της εκτύπωσης επικόλλησε στη πλάκα ή το πήρε το πινέλο[χρωστήρας] του τεχνικού.

νικος



Πολύ  ωραία  αναλυση για τα σφάλματα  Πανο. Ευχαριστουμε.

νικος



Καλησπέρα σας. Κοιτάζοντας κάποιες Μ.Κ.Ε. διαπίστωσα ότι έχουν σφάλματα. Πείτε μου αν είναι όντως και ποια θέση ορίζουμε; Βέβαια το ένα έχει κοπεί στην άνω δεξιά γωνία και το άλλο  έχει τσάκιση. Στο κομμένο λείπει μπίλια στο κέντρο απέναντι από το πρόσωπο. Στο κόκκινο η μύτη έχει αποκοπεί από το πρόσωπο και τα άλλα δύο είναι εμφανή. Συλλεκτικά έχουν ενδιαφέρον;[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

νικος



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Νίκος Καρνιαουτάκης

Νίκος Καρνιαουτάκης

Συνονόματε, τα δύο 10λ γραμματόσημα σου με σφάλματα πλάκας (της θέσης 35 που σου υπέδειξα λίγο καιρό πρίν και εκείνο της θέσης 75) έχουν συλλεκτικό ενδιαφέρον. Τα σφάλματα αυτά έχουν καταγραφεί, οι θέσεις τους επάνω στην πλάκα είναι αποδεδειγμένες και αρκετοί συλλέκτες σήμερα ασχολούνται με αυτά. Τα σφάλματα πλάκας αναγνωρίζονται από τα λευκά αποτυπώματα τους επάνω σε περιοχές όπου κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει χρώμα. Ο "βουλωμένος μαργαρίτης" οφείλεται, το πιθανότερο, στην υπερβολική μελάνωση του συγκεκριμένου γραμ/μου ή σε αποξηραμένη μελάνη που έμεινε επάνω στο έκτυπο για κάποιο χρονικό διάστημα, ακριβώς το αντίθετο δηλαδή με τα σφάλματα πλάκας, υπάρχει χρώμα εκεί όπου κανονικά δεν θα έπρεπε.
Παρατηρώντας τέτοιες λεπτομέρειες, γρήγορα αντιλαμβάνεται κάποιος πως, κάθε γραμ/μο ΜΚΕ είναι διαφορετικό από οποιοδήποτε άλλο, ακόμα και της ίδιας αξίας της ίδιας έκδοσης, καθώς τα πρωτόγονα μέσα παραγωγής γραμ/μων της εποχής δεν επέτρεπαν την απόλυτη ομοιομορφία των σημερινών εκτυπώσεων.

https://xartomoutro.wordpress.com/

νικος



Ευχαριστώ πολύ Νίκο. Άρα μπορούμε να πούμε πως κάθε γραμματόσημο, εκτός από τα καταγεγραμμένα σφάλματα, όταν παρουσιάζουν μια ιδιαιτερότητα, που μπορεί να οφείλεται και σε υπερμελάνωση ή κάποια άλλη αιτία, έχουν και αυτά, αφού είναι μοναδικά, όπως και το κόκκινο 20λεπτο, συλλεκτικό ενδιαφέρον;

Νίκος Καρνιαουτάκης

Νίκος Καρνιαουτάκης

Εγώ τουλάχιστον, και αρκετοί άλλοι, συμφωνούμε απόλυτα με την θέση αυτή.

https://xartomoutro.wordpress.com/

νικος



Εδώ να σημειώσω Νίκο, επειδή έχω και μια μικρή συλλογή νομισμάτων, πολλοί δίνουν υπεραξία σαυτά, όταν παρουσιάζουν μια ιδιαιτερότητα π.χ.έξτρα μέταλλο, μετατόπιση πλάκας...κάποιο γράμμα ή αριθμό με πρόβλημα και τα κοστολογούν στο διπλάσιο ή τριπλάσιο της αξίας τους γιατί τα θεωρούν μοναδικά. Γιατί αυτό να μη συμβαίνει και με τα γραμματόσημα που τόσο έχουν περιθωριοποιηθεί σε σχέση με τα νομίσματα αφού για μένα έχουν περισσότερη γοητεία και ενδιαφέρον...

Παναγιώτης Ρασσιάς

Παναγιώτης Ρασσιάς

Να συμμετάσχω και εγώ στη συνομιλία σας,μα αγαπητέ Νίκο στο παραπάνω παράδειγμα της ανάδειξης των δευτερογενων σφαλμάτων,η εικόνα με την σκιτσαρισμένη παράσταση του Ερμη απο κάτω έχει ένα συντελεστή x2,5
Αυτο σημαίνει πως το γραμμ.που έχει αυτο το σφάλμα πλάκας αν κάνει,σαν γραμματόσημο α΄διαλογής σφραγισμένο 10ε,τότε πάει στα 25ε.
Αρα εδώ τα πραγματα είναι και καλύετρα απο τα νομίσματα,και εδώ συμφωνω απολύτως με αυτο που γραφεις περί ενδιαφέρον στα γραμματόσημα,με μια ΜΚΕ μπορεί να ασχοληθουν επτα άνθρωπο για τέσσερις μήνες{!!!},ενα με ένα νόμισμα?
αντε να το δεις με το φακο για σφάλματα εκτύπωσης και ελαττώματα κατάστασης το πολυ είκοσι λεπτα...

νικος



Τα τριτογενή σφάλματα Πάνο, δίνουν υπεραξία στα γραμματόσημα που τα έχουν;

Παναγιώτης Ρασσιάς

Παναγιώτης Ρασσιάς

νικος έγραψε:Τα τριτογενή σφάλματα Πάνο, δίνουν υπεραξία στα γραμματόσημα που τα έχουν;


Ωραία ερώτηση !
Για την ώρα δεν ισχύει κάτι τέτοιο,δηλ.ένα 20λ 1862/67 που έχει μια τυχαί λευκή καμπυλωμένη γραμμή σε μια γωνία δεν προσδίδει κάποια υπεραξία...όμως αυτο το ίδιο φαινόμενο σε ένα 20λ 1861 κακέκτυπης έκδοσης ,ε,τότε σίγουρα ένα 20% ανεβαίνει η τίμή του.

Κοίτα,όταν άρχισα στοχοποιημένα να συλλέγω ΜΚΕ με σφάλματα πλάκας,απο το 1998,μέχρι να τα αναδείξει ο κατάλογος hellas με τους συντελεστές,τα Plate flaws δεν είχαν υπεραξία,τα αγόραζα στη τιμή σαν και τα άλλα,με εξαίρεση γύρω στα δέκαπεντε αναδειγμένα από παλιά και μερικά,λίγα ,που συνόδευαν τις περιγραφές περισσότερο συνοδευτικά και όχι για να προσδώσουν αξία παραπάνω.
Ομως αυτο άλλαξε άρδην απο το 2008 που τιμολόγησε ο Καραμήτσος,πάντα μιλώντας για τα πρωτογενή και δευτερογενή σφ.πλάκας.
Που ξέρει κάποιος,στο μέλλον μπορει να αναδειχτούν και αυτά,τα τριτογενή.....

νικος



Αγαπητοί φίλοι καλημέρα. Ας μου επιτραπεί μια αφελής προσέγγιση στην έννοια της σπανιότητας και ίσως μοναδικότητας ενός γραμματοσήμου. Όχι προφανώς γιατί προσωπικά αποσκοπώ να ωφεληθώ από αυτή την προσέγγιση αλλά για να τονίσω κάτι που αφορά πολλούς συλλέκτες γραμματοσήμων, πολύ μάλλον εσάς που ασχολείστε χρόνια με τη συλλογή τους και έχετε πια αναγάγει σε επιστήμη ότι αφορά αυτά.
   Θεωρείτε το σολφερίνο εξαιρετικά σπάνιο για το υπέροχο αιματοβαμμένο χρώμα του, που τυχαία  τυπώθηκε και ως τέτοιο αναδείχτηκε ως σπάνιο και μοναδικό αν και έχουν καταμετρηθεί 14 κομμάτια και εικάζεται ότι ίσως αγγίζουν τα 100 ή και κάτι παραπάνω αν θυμάμαι καλά.
   Ερωτώ. Ένα ταπεινό 20λεπτο που τυχαία τυπώθηκε με αποκομμένη μύτη ή αυτί ή με λιγότερες μαργαρίτες, άσχετα από την αιτία, δεν είναι αυτό καθεαυτό κάτι σπάνιο, ίσως μοναδικό, στην πληθώρα των άλλων, και ως τέτοιο δεν πρέπει να αντιμετωπιστεί; Τι και αν ο δαίμων του τότε τυπογραφείου του έδωσε αυτό το ελάττωμα ή αυτή τη χάρη; Δεν το καθιστά αυτό ξεχωριστό;
   Μην παρεξηγηθώ. Τροφή δίνω στην κουβέντα και αφορμή, με την ωραία ανάλυση του Πάνου για Δευτερογενή και Τριτογενή σφάλματα, να προσεγγιστεί και αυτό το Θέμα με μια άλλη οπτική, αφού και αυτά τα γραμματόσημα υπάρχουν, άσχετα αν τα δημιούργησε μια ακίδα που έσπασε, ή μια βούρτσα ενός τεχνικού ή έπεσε περισσότερο μελάνι στην εκτυπωτική πλάκα. Μήπως το ίδιο ή κάτι παρόμοιο δεν έγινε και με τα σολφερίνο; Αξίζει λοιπόν κάτι που είναι μοναδικό; Ή δεν αξίζει γιατί είναι μοναδικό;

Νίκος Καρνιαουτάκης

Νίκος Καρνιαουτάκης

Καταλαβαίνω ακριβώς τί εννοείς και συμφωνώ απόλυτα.
Τα πάντα είναι θέμα "marketing", ας το πούμε έτσι, στις συλλογές παίζει πολύ και αυτός ο παράγοντας.
Το solferino σέρνει ολόκληρη αρθρογραφία πολλά χρόνια τώρα, συζητιέται πολύ και έχει γίνει ποθητό στους συλλέκτες πολύ μεγάλης οικονομικής επιφάνειας και υψηλών εκθετικών στόχων.
Υπάρχουν και άλλες γνωστές αξιοσημείωτες σπανιότητες στην ΜΚΕ, κάποιες σπανιότερες του solferino, πού όμως δεν απέκτησαν ακόμη την αίγλη του, λόγω του ότι έχουν συζητηθεί λιγότερο από εκείνο.
Συλλέγεται ότι ακούγεται, ότι κάνει ντόρο. Καταλαβαίνεις λοιπόν πως, μοναδικά γραμ/μα ΜΚΕ έχουν όλοι οι συλλέκτες, απλώς... δεν τα έχουν αναδείξει σωστά! Razz
Δεν θυμάμαι σε ποιά ακριβώς ένωση φιλοτελικών συγγραφέων του εξωτερικού έχουν ως μοτο το "εαν γράψεις για αυτό, ο κόσμος θα το συλλέξει".

https://xartomoutro.wordpress.com/

νικος



Πολύ  ωραία  Νίκο,  Με καλυψες πλήρως.

νικος



Καλησπέρα σας. Πείτε μου τη γνώμη σας για τα δύο γραμματόσημα με ΑΕ . Ποιας χρονιάς είναι; Επίσης και το 2λεπτα μία αναγνώριση.[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

νικος



[Πρέπει να είστε εγγεγραμμένοι και συνδεδεμένοι για να δείτε αυτόν το σύνδεσμο.]

Νίκος Καρνιαουτάκης

Νίκος Καρνιαουτάκης

Το 2λεπτο ανήκει στα προσωρινά (Ά Αθηνών) τραβήγματα. Η μεγάλη ένταση του λευκού περίγυρου στο πίσω μέρος της κεφαλής και του αυχένα με οδηγεί στην κατάταξη του στα λεγόμενα "κακέκτυπα" τραβήγματα (Ηellas 10I). Στο 20λεπτο έχουμε ελαφρά ανισόπεδους ΑΕ, με το "0" ελαφρά ψηλότερα του "2".

https://xartomoutro.wordpress.com/

Επιστροφή στην κορυφή  Μήνυμα [Σελίδα 22 από 50]

Μετάβαση στη σελίδα : Επιστροφή  1 ... 12 ... 21, 22, 23 ... 36 ... 50  Επόμενο

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης