Το ''ανάγλυφο'' των λευκών μερών της παράστασης και κατ'επέκταση η αντίστοιχη υποχώρηση του χαρτιού σε αυτα τα σημεία στη πίσω όψη,είναι μια υπόθεση που κατα την γνώμη μου έχει κάνει αρκετά δύσκολη τη μελέτη των ΜΚΕ...
Εχω τη εντύπωση πως με τα χρόνια όλα και λιγότερες αναφορές γίνονται απο τους μελετητές,με εξαίρεση το πρώτο τραβηγμα των συνεχόμενων[Μαϊου] που εκει ειναι,συμπληρωματικό μεν,αρκετά ουσιώδη δε για τη ταξινόμηση.
Από κει και πέρα έχω τη αίσθηση πως είναι τέταρτο κριτήριο ταξινόμησης μετα τη όψη/ΑΕ/χαρτί,και μάλιστα αν υπαρχει βοήθεια απο τη σφραγίδα μπορει και να μη το εξετασεις καθόλου.
Για παράδειγμα ένα καφέ συνεχόμενων σφραγισμένο,που κανονικά πρέπει να έχει ανάγλυφο ,μπορέι να μη έχει γιατι με το περασμα των αιώνων χάθηκε απο τη πίεση του κλασέρ....καθώς οι πρώτοι μελετητές που έγραφαν μεχρι τα προπολέμικά χρόνια εξέταζαν γραμμ.απο φύλλα και αυτα ήταν με σαρνιέρες κολλημένα επάνω και έτσι δεν δημιουργήθηκε η πίεση του κλασέρ,ώστε να το κάνει flat και να χαθεί το αναγλυφο.
Εχω τη εντύπωση πως με τα χρόνια όλα και λιγότερες αναφορές γίνονται απο τους μελετητές,με εξαίρεση το πρώτο τραβηγμα των συνεχόμενων[Μαϊου] που εκει ειναι,συμπληρωματικό μεν,αρκετά ουσιώδη δε για τη ταξινόμηση.
Από κει και πέρα έχω τη αίσθηση πως είναι τέταρτο κριτήριο ταξινόμησης μετα τη όψη/ΑΕ/χαρτί,και μάλιστα αν υπαρχει βοήθεια απο τη σφραγίδα μπορει και να μη το εξετασεις καθόλου.
Για παράδειγμα ένα καφέ συνεχόμενων σφραγισμένο,που κανονικά πρέπει να έχει ανάγλυφο ,μπορέι να μη έχει γιατι με το περασμα των αιώνων χάθηκε απο τη πίεση του κλασέρ....καθώς οι πρώτοι μελετητές που έγραφαν μεχρι τα προπολέμικά χρόνια εξέταζαν γραμμ.απο φύλλα και αυτα ήταν με σαρνιέρες κολλημένα επάνω και έτσι δεν δημιουργήθηκε η πίεση του κλασέρ,ώστε να το κάνει flat και να χαθεί το αναγλυφο.